Hormonski disbalans: Rade li vaši hormoni ispravno?

24/09/2021

hormonski disbalans

Imate poteškoća sa spavanjem? Teško se budite, često mijenjate raspoloženja ili jedete više nego inače? Imate smanjenu želju za seksualnim odnosima? Ne možete ostati u drugom stanju? Sve ovo mogu biti znakovi da imate hormonski disbalans.

Šta je hormonski disbalans?

Prosto rečeno, hormonski disbalans je poremećaj rada hormona. To znači da je u vašem organizmu došlo do previše ili premalo lučenja određenog hormona. Poremećaj rada hormona izaziva velike promjene u vašem tijelu i uveliko utiče na metabolizam i reproduktivne organe.

Poremećaji rada hipofize

Žlijezda koja kontroliše funkcije većine drugih endokrinih žlijezda jeste hipofiza, koju nazivaju gospodaricom svih žlijezda. Smještena je na bazi mozga. Prednji režanj hipofize kontroliše funkciju štitnjače, nadbubrega, jajnika i sjemenika, proizvodnju mlijeka i rast tijela, a zadnji režanj utiče na hormone koji upravljaju ravnotežom vode, potiču mlijeko kod žena koje doje i stezanje materice kod poroda.

TSH (tireostimulišući hormon) koji proizvodi hipofiza potiče štitnu žlijezdu da luči tireoidne hormone. Poremećaji hipofize ili same štitne žlijezde mogu dovesti do niza metaboličkih, reproduktivnih i drugih smetnji u vašem organizmu.

FSH i LH (folikulostimulirajući i luteinizirajući hormoni) koje takođe luči hipofiza, utiču na rad jajnika kod žena i sjemenika kod muškaraca, koji pod njihovom stimulacijom potiču proizvodnju estrogena, progesterona i testosterona. Svi navedeni hormoni su bitni u procesu oplodnje i začeća, redovnog ciklusa kod žena i stvaranja sjemene tečnosti kod muškaraca.

Poremećaji ACTH (adrenokortikotropni hormon) dovode do poremećaja u lučenju nadbubrežne žlijezde, odnosno kortizola, životno značajnog hormona.
Ne smijemo zaboraviti pomenuti hormon rasta, jedan od najvažnijih hormona u regulaciji metabolizma šećera i masti, kao i uticaja na kosti i mišiće.

Hormonski disbalans – simptomi

Simptomi hormonskog disbalansa kod muškaraca i žena su:

• Konstantan umor i slabost
  • Nagli dobitak ili gubitak na težini
  • Otok
  • Česti valunzi (često vam je veoma vruće ili hladno)
  • Ubrzan rad srca
  • Osjećaj depresije
  • Nervoza ili anksioznost
  • Gubitak seksualne želje
  • Pojačano znojenje
  • Neplodnost
  • Često uriniranje
  • Gubitak kose
  • Promjene na koži

Ukoliko vam ovi simptomi djeluju poznato, vrijeme je za stručni savjet.

Hormonski disbalans kod žena – najčešći uzrok i simptomi

Hormonski disbalans kod žena najčešće je uzrokovan manjkom ili viškom estrogena – hormona koji se poznat i kao „ženski hormon“.

Takođe, jedan od najčešćih uzroka za hormonski disbalans kod žena je sindrom policističnih jajnika. Simptomi koji mogu da ukazuju na hormonski disbalans uzrokovan sindromom policističnih jajnika najčešće su:

• Promjene u menstrualnom ciklusu (pojačan ili neredovan ciklus)
  • Pojava akni na licu, vratu ili leđima
  • Nagle promjene u težini
  • Pojava pojačanog rasta dlaka na licu i drugim dijelovima tijela
  • Pojačano znojenje (posebno noću)
  • Sterilitet

Pored poremećaja polnih hormona, kod žena veoma često dijagnostikujemo poremećaj rada štitne žlijezde u vidu njenog ubrzanog ili smanjenog rada, koji se manifestuje kao poremećaj u radu drugih organskih sistema.

Hormonski disbalans kod muškaraca – najčešći uzrok i simptomi

Najčešći uzrok poremećaja rada hormona kod muškaraca je povišeno ili smanjeno lučenje hormona testosterona, kojeg znamo i kao „muški hormon“.

Simptomi mogu biti sljedeći:

• Erektilna disfunkcija
  • Gubitak mišićne mase
  • Smanjena želja za seksualnim odnosima
  • Neplodnost
  • Rast grudnog tkiva

Kao kod žena tako i kod muškaraca, hormoni štitnjače su veoma bitni u normalnom funkcionisanju svih metaboličkih procesa.

Gdje mogu provjeriti rad hormona?

Želite se uvjeriti da vaši hormoni rade ispravno?

U našoj klinici, na jednom mjestu možete uraditi analizu svih hormona, svaki radni dan od 07 do 20h, bez zakazivanja termina.

Zakažite pregled kod jednog od naših endokrinologa i riješite sve nedoumice. U endokrinološkoj ambulanti klinike Be Well ordiniraju dr Danijel Đekić i dr Blaženko Vuković.

Zdravlje vašeg reproduktivnog sistema možete provjeriti u ginekološkoj ambulanti naše klinike, gdje će vam vrhunski stručnjaci iz oblast ginekologije i akušerstva, prim. dr Saša Savić, dr Bojana Popović i dr Tanja Milić, uz najsavremeniju opremu pružiti svu potrebnu medicinsku uslugu.

Pregled kod endokrinologa ili ginekologa možete zakazati na brojeve telefona 051 965 256, 066 33 44 55, na email [email protected] ili popunjavanjem forme na www.klinikabewell.com.

Budite dobro!