AVASTIN INJEKCIJE U BE WELL-u: Savremen način liječenja bolesti očiju

30/09/2024

U cilju da našim pacijentima omogućimo pristup savremenim i revolucionarnim terapijama za liječenje bolesti oka, u kliniku Be Well stigao je AVASTIN injekcije u oko – lijek koji na siguran i djelotvoran način pomaže u liječenju brojnih stanja mrežnjače oka kao što su: vlažni oblik senilne degeneracije makule (žute mrlje), dijabetički edem makule, okluzija centralne vene retine, visoka kratkovidost, angioidne strije.

Otkrićem „pametnih“ lijekova najnovije generacije koji se apliciraju u oko injekcijom ne samo da je omogućeno efikasno liječenje navedenih bolesti, nego se postižu i značajna poboljšanja kod stanja kao što su krvarenje u oku (hemoftalmus) ili neovaskularni glaukom. Danas mogućnost liječenja AVASTIN injekcijama tj. najsavremenijom terapijom liječenja oboljenja oka imaju svi naši pacijenti.

Šta je zapravo AVASTIN injekcija u oko, kako se primjenjuje i u kojim situacijama, saznajte u nastavku teksta.

ŠTA JE AVASTIN injekcija u oko?

Avastin (bevacizumab) je lijek za liječenje boleti oka iz grupe antiVEGF lijekova tj. “pametnih” lijekova. Aplicira se u vidu injekcije intravitrealno (intraokluarno), direktno u oko na mjesto gdje je omogućena najveća koncentracija i najjača učinkovitost lijeka. Primjena lijeka Avastina je „off label“. To znači da se lijek pokazao vrlo djelotvornim za primjenu u oftalmologiji, ali nije proizveden za tu namjenu. Ovaj lijek neselektivno blokira endotelijalne faktore rasta krvnih sudova u oku (VEGF), a rezultati su da kod pacijenata dolazi do regresije novostvorenih krvnih sudova i smanjenja isticanja tečnosti iz istih, kao i poboljšanja nalaza na očnom dnu. Efekat lijeka zavisi od dužine trajanja bolesti i njenog stadijuma razvoja, te pacijenti mogu očekivati manje ili veće poboljšanje vidne oštrine, dok dio pacijenata može očekivati usporavanje ili zaustavljanje daljeg toka bolesti.

Vrlo je važno započeti sa liječenjem pomoću AVASTIN injekcija na vrijeme.

KADA SE KORISTI AVASTIN injekcija za liječenje oboljenja oka?

AVASTIN injekciju za liječenje oboljenja oka koristimo kod sljedećih oftalmoloških stanja sa ciljem usporavanja i zaustavljanja dalje progresije bolesti, te poboljšanja vidne oštrine.

• vlažni oblik senilne makularne degeneracije
• dijabetička retinopatija
• makularni edem
• okluzija centralne vene mrežnjače
• upalne bolesti oka

Senilna degeneracija žute mrlje (makule) – vodeći uzrok gubitka vida kod ljudi starijih od 50 godina

Senilna degeneracija žute mrlje (makule) je vodeći uzrok gubitka vida kod ljudi starijih od 50 godina. To je sporo progresivno oboljenje koje kroz više godina dovodi do gubitka centralnog vida. Periferni vid ovih pacijenata uglavnom je očuvan. Ova bolest oka uzrokuje ozbiljno slabljenje centralnog vida, što ometa aktivnosti poput čitanja, gledanja televizije i vožnje. Kako žuta mrlja predstavlja centar vida, oboljeli vide zamagljenu mrlju u središtu vidnog polja, a ravne linije im izgledaju iskrivljeno. Vid oboljelih osoba postaje toliko loš da je potrebna pomoć drugih za svakodnevne aktivnosti. AVASTIN lijek predstavlja mogućnost liječenja oblika vlažne makularne degeneracije žute mrlje.

Dijabetička retinopatija – najčešći uzrok sljepoće u svijetu

Dijabetička retinopatija je stanje oka koje nastaje kao posljedica šećerne bolesti gdje dolazi do oštećenja malih krvnih sudova u tijelu pa tako i sitnih krvnih sudova na očnom dnu. Ovo stanje je vrlo često kod pacijenata sa loše kontrolisanim nivoom šećera u krvi, koji tokom godina razvijaju promjene na krvnim sudovima. Krvni sudovi postaju propustljivi i dolazi do curenja tečnosti ili krvi, što posljedično uzrokuje pogoršanje vidne oštrine tj. sve mutniji i slabiji vid.

Postoje dva oblika dijabetičke retinopatije:

Neproliferativna (rana) dijabetička retinopatija – češći oblik u kome nema rasta novih krvnih sudova, a karakteriše ga slabljenje zidova krvnih sudova u mrežnjači, pojava tačkastih i mrljasth krvarenja na očnom dnu, te eksudata na mrežnjači.

Proliferativna dijabetička retinopatija – dijabetička retinopatija može napredovati u teži oblik, poznat kao proliferativna dijabetička retinopatija. Kod ove vrste retinopatije, oštećeni krvni sudovi
postaju disfunkcionalni, prisutna su izražena krvarenja i eksudati na očnom dnu, uz pojavu novih abnormalnih krvnih sudova na mrežnjači (retini).

Dijabetička retinopatija je najčešći uzrok sljepoće u svijetu i baš iz tog razloga važno je da svi oboljeli od dijabetesa bar jednom godišnje obave pregled očnog na široku zjenicu. Avastin injekcije u oko jedan su od tri glavna načina terapijskog liječenja dijabetičke retinopatije, uz lasersku terapiju i operativne zahvate.

Bezbolna aplikacija AVASTIN lijeka u oko

Avastin intravitrealna (intraokularna) injekcija predstavlja primjenu lijeka direktno u oko, jer upravo takav način primjene je i najučinkovitiji. Aplikacija lijeka traje kratko i praktički je bezbolna, jer se koristi mikroigla tj. vrlo tanka i mala igla, a oko se prethodno očisti i anestezira ukapavanjem kapi anestetika u oko. Primjena lijeka se vrši u sterilnim uslovima po svim principima asepse i antisepse. Nakon aplikacije Avastina, u oko se stavlja antibiotska terapija, plasira zavoj na oko, a pacijent odlazi kući sa preporukom oftalmologa za dalju terapiju i kontrolu.

Kako se pripremiti za aplikaciju injekcije u oko?

Prije aplikacije AVASTIN lijeka nije potrebna posebna priprema. Preporuka je da poslije primjene lijeka ne vozite i ne koristite sredstva javnog prevoza zbog mogućnosti povrede i infekcije.
Nakon primjene Avastina, pacijent će u narednim danima postupiti po preporuci oftalmologa. Tretman se prema indikaciji može ponoviti za mjesec dana, a učestalost terapije određuje oftalmolog.
Aplikacija

AVASTIN lijeka u klinici BE WELL

AVASTIN injekcije za liječenje očnih oboljenja dostupne su sada u okviru naše oftalmološke ambulante, u kojoj ordinara dr Aleksandra Stojaković, specijalista oftalmologije. Termin za pregled očiju i terapiju AVASTIN injekcijama za oko možete zakazati na brojeve telefona 051 965 256, 066 33 44 55, email adresu [email protected] ili putem našeg web sajta www.klinikabewell.com.

Vidi dobro!