Dobrodošli u
dermatovenerološku ambulantu

Dermatovenerologija je posebna grana medicine koja proučava bolesti kože i polno prenosive bolesti. Dermatovenerološka ambulanta u okviru klinike Be Well specijalizovana je za dermatološku i venerološku patologiju.

Dermatovenerologija

Dermatologija je grana medicine koja se bavi dijagnozom i liječenjem oboljenja kože, kose i noktiju, dok se venerologija bavi dijagnostifikovanjem i liječenjem polno prenosivih bolesti. Objedinjavanjem ove dvije oblasti medicine nastala je dermatovenerologija, s obzirom na to da se simptomi velikog broja polno prenosivih bolesti pokazuju baš na koži.

Značaj i funkcije kože

Koža je najveći organ ljudskog tijela sa površinom oko 2 m² i organ koji ima vitalni značaj za naše cjelokupno zdravlje. Glavna funkcija kože jeste zaštita organizma od spoljašnjih faktora. Koža služi kao zaštitna barijera između okoline i unutrašnjosti tijela, zbog čega je najbolja odbrana od:

• Mehaničkih povreda (pritisaka, udaraca i ogrebotina)
• Hemijskh supstanci i prodora mikroorganizama
• Hladnoće, toplote, gubitka vode i zračenja

Koža takođe ima druge bitne uloge u našem organizmu poput termoregulacije (reguliše odavanje toplote iz organizma), kontrole čula (nervni završeci u koži čine je osjetljivom na pritisak, vibracije, dodir, bol i temperaturu), kao i funkciju obnavljanja (zacjeljivanja rana) i imunološku funkciju.

Poremećaj bilo koje od navedenih funkcija odražava se nepovoljno na cjelokupan organizam. Većina kožnih i polno prenosivih bolesti se može uspješno liječiti ili bar držati pod kontrolom, međutim od velikog je značaja promjene na koži otkriti na vrijeme i ići na redovne preventivne preglede kod dermatovenerologa.

Kome je potreban pregled dermatovenerologa?

Problemi sa kožom veoma su česta pojava, jer se na koži ispoljavaju simptomi raznih oboljenja. Nažalost, veliki broj pacijenata ne potraži na vrijeme pomoć specijaliste, što uveliko utiče na uspješnost liječenja. Polne bolesti su takođe česte, ali se o njima rijetko govori. Liječenje polno prenosivih bolesti je dugotrajno, a zanemarivanje simptoma koji se prikazuju na koži može značajno uticati na ishod liječenja.

Stoga, bilo kakve promjene na koži, poput promjena u boji, izgledu ili brojnosti mladeža, bradavica ili promjene u oblasti polne regije, ne treba zanemariti, jer mogu ukazivati na oboljenja kože ili druga oboljenja koja se manifestuju na koži.

Dermatovenerolog je doktor specijalista dermatovenerologije koji se bavi dijagnostifikovanjem i liječenjem svih promjena nastalih na koži, sluzokoži, kosi, noktima i u oblasti polnih regija.

Kako izgleda dermatovenerološki pregled?

Dermatološke i venerološke preglede preporučuje se obaviti kod promjena postojećeg stanja ili pojave promjena na koži, sluznici kože, tjemenu ili noktima. Dermatovenerološki pregled podrazumijeva uzimanje anamneze, odnosno podataka pacijenta o kožnim i polnim bolestima, te prema potrebi provođenje dijagnostičkih i laboratorijskih testova. Dermatovenerolog će pažljivo pregledati promjene na koži, predložiti terapiju i savjetovati vas o dodatnoj njezi kože.

Pregled je bezbolan i ne zahtijeva posebnu pripremu pacijenta.

Bolesti koje liječi dermatovenerolog

• Akne
  • Bradavice i druge izrasline na koži
  • Dermatitis (kontaktni, atopijski, seborejički)
  • Bakterijske, gljivične ili virusne infekcije kože, sluzokože, kose ili noktiju
  • Alergijske i imunološke bolesti (osip, urtikarija, ekcem, lupus, psorijaza, vaskulitisi…)
  • Poremećaj pigmentacije
  • Rane na koži poput dekubitusa (nastaju zbog nepokretnosti) ili venskih ulkusa (hronične venske insuficijencije)
  • Benigne promjene na koži – fibromi, papilomi bradavice, lipomi, kondilomi (polne bradavice), keratoze, benigni tumori kože
  • Maligne promjene na koži – karcinom kože, melanom

Polno prenosive bolesti

Venerologija se bavi istraživanjem, dijagnostifikovanjem i liječenjem polno prenosivih bolesti poput hlamidije, ureaplazme, mikoplazme, humanog papiloma virusa, sifilisa, gonoreje i slično. Venerološki pregled podrazumijeva uzimanje anamneze, pregled anogenitalne regije, kao i pregled cijele kože i vidljivih sluznica. Pored toga, rade se laboratorijski testovi kako bi se utvrdilo koja infekcija je u pitanju da bi se dobila tačna dijagnoza i na osnovu nju adekvatna terapija. Ukoliko se ne spriječi širenje infekcije na unutrašnje organe, može doći do niza komplikacija koje mogu ostaviti trajne posljedice po zdravlje.

Simptomi polno prenosivih bolesti zbog kojih treba potražiti pomoć dermatovenerologa

• Svrab, crvenilo ili osip u predjelu genitalija
  • Ranice, bradavice ili plikovi na koži i sluzokoži genitalne regije
  • Ranice, bradavice ili plikovi u regiji rektuma
  • Ranice, bradavice ili plikovi u usnoj duplji
  • Peckanje ili bol tokom mokrenja, tamna boja urina
  • Nelagodnost ili bol tokom seksualnog odnosa
  • Krvarenje prilikom mokrenja i polnog odnosa
  • Pojačan vaginalni sekret specifičnog mirisa ili boje kod žena
  • Gnojni iscjedak iz mokraćne cijevi kod muškaraca

Uklanjanje promjena na koži

Pored toga što se bavi dijagnostifikovanjem i određivanjem adekvatne terapije za kožna oboljenja i polno prenosive bolesti, specijalista dermatovenerolog vrši i uklanjanje promjena na koži. Krioterapija je minimalno invazivna i vrlo efikasna metoda liječenja u dermatovenerologiji, kojom se uklanjaju kožne promjene primjenom tečnog azota. Krioterapija se obavlja u okviru tzv. malih hirurških intervencija i primjenjuje se u liječenju benignih, premalignih i malignih promjena na koži. Ovom metodom dermatovenerolog može da ukloni:

• virusne i obične bradavice
• kondilome
• aktinične i seboreične keratoze
• manje hemangiome
• keloide
• ostale benigne promjene

Tretmani iz oblasti estetske medicine

Pored pregleda, postavljanja dijagnoze ili upućivanja na dalje dijagnostističke pretrage, dermatovenerolog može da preporuči i različite tretmane iz oblasti estetske medicine, a koji mogu pozitivno da utiču na stanje kože. U IUVENIS Centru za podmlađivanje i biorevitalizaciju, u okviru klinike Be Well, mogu se uraditi sljedeći tretmani:

Estetska mezoterapija ili mezolifting – tretman koji se primjenjuje kako bi se koža lica, vrata, dekoltea i šaka obnovila i usporio procesa starenja i pojave novih bora.

PRP tretman krvnom plazmom – podmlađivanje kože lica, vrata, dekoltea i šaka vlastitom krvnom plazmom.

Bioarmiranje – regenerativni tretman koji se primjenjuje na tri regije kože (lice, vrat ili dekolte) i uklanja vidljive znakove starenja.

Hemijski piling – tretman hemijskim pilingom vraća sjaj koži tako što uklanja površinski sloj, a pozitivno utiče na zaštitu kože od dehidratacije, uklanjanje hiperpigmentacije, rješavanje akni i ožiljaka od akni i ublažavanje znakova starenja.

Botoks – koristi se za uklanjanje bora na čelu, bora mrštilica, bora oko očiju i usana, kao i za liječenje problema prekomjernog znojenja (botoks terapija aksilarne hiperhidroze).

Hijaluronski fileri – koriste se za popunjavanje i konturisanje usana, korekciju bora, podočnjaka, jagodica i vilične linije.

Dermatovenerološki pregled u klinici Be Well

Ukoliko primjećujete bilo koji od simptoma na svojoj koži poput svraba, osipa, promjena na mladežima ili nekih promjena na koži genitalne regije, vrijeme je da se javite dermatovenerologu. Termin pregleda u dermatovenerološkoj ambulanti Klinike Be Well možete zakazati na brojeve telefona 051 965 256 i 066 33 44 55, e-mail adresu [email protected] ili putem zvanične stranice naše klinike www.klinikabewell.com.

Budite dobro! 🍀

Vaša Klinika Be Well

Naš tim doktora:

O vašem zdravlju u dermatovenerologija ambulanti brinuće:

ZU Be Well

Prim. dr sc. med Zoran Vrućinić

specijalista dermatovenerolog i specijalista interne medicine
ZU Be Well

dr Vesna Vukić

specijalista dermatovenerolog

Dostupnost doktora:

Prim. dr sc. med Zoran Vrućinić, svake sedmice
Dr Vesna Vukić, svake sedmice

Dobrodošli u Be Well!

Vaše dobro zdravlje je naša misija.

Budite dobro, osjećajte se dobro, živite dobro!

klinika be well potpis

Zakažite termin za pregled:

Ime prezime Broj telefona
    E-mail Odaberi ambulantu

Zakažite termin za pregled:

Ime prezime Broj telefona
      E-mail Odaberi ambulantu